Holi phagwa, fullmoon moon party - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daphne Fleming - WaarBenJij.nu Holi phagwa, fullmoon moon party - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Daphne Fleming - WaarBenJij.nu

Holi phagwa, fullmoon moon party

Door: Daphnefleming

Blijf op de hoogte en volg Daphne

16 Maart 2012 | Suriname, Paramaribo

Zoals ik al vertelde in m'n vorige blog! Holi Phagwa, briljant feest! Er was ons al verteld dat het het leukste was om een wit shirt aan te trekken omdat je dan alle kleuren goed zou zien, maar ik bedacht me dat het ook wel een mega vet souveniertje zou zijn! Sus ik besloot een I <3 SU hemdje te scoren in de I <3 SU winkel! Een winkel met voornamelijk kleren en kleren met Surinaamse teksten erop! Behalve het hemdje was het natuurlijk ook belangrijk poeder te kopen, het gevechtsmiddel op Holi Phagwa, als in, holi phagwa is het Hindoestaanse nieuwjaarsfeest. lees een reden om heel veel te mogen eten. (De avond voor het feest hebben ze ook de verbranding, waarin al het goede en slechte van het jaar ervoor wordt verbrand) in ieder geval. Op het Phagwa feest aangekomen, surften we niet echt uit de auto te stappen, buiten stonden er namelijk al 2 mannen met teveel poederbusjes ons op te wachten. Dat bleek ook echt te zijn, om ons, mensen met witte Shirts gelijk gekleurd te maken. Toen we genoeg moed verzameld hadden stapten we uit en binnen 3 minuten was ik een regenboog! Super vet dus! Eenmaal op het terrein ook zelf begonnen met poeder gooien, wat soms echt hilarisch was. Een keer wat anders dan een kermis of uitgaan! Na een paar uur poedergevecht waren we er wel een beetje klaar mee, je ogen en mond vinden de poeder namelijk minder leuk! Toen zijn we naar huis gegaan om ons om te douchen. Er was ons al verteld dat het lastig ging worden om de poeder van ons af te krijgen laat staan uit je haar, ons haar hadden we daarom beschermd met olie. Dat werkte want de kleuren waren er na 1x douchen uit. Toen de olie nog.......
Van je huid was iets langer scrubben, en toen ik dacht weer redelijk normaal te zijn keek ik in de spiegel en kwam ik erachter dat ik m'n rug en m'n oksels vergeten was! Nog een keer douchen dus, dit mocht niet baten, want zelfs na de volgende ochtend gedoucht te hebben bleef het roze! Gelukkig was ik na 3 dagen weer normaal en kunnen we er allemaal wel weer gruwelijk om lachen!

Vrijdag was even een bijkom dagje, voor mij, tenminste dat stond in de planning, maar in de loop van de avond werd dat plan omgezet in een stapavond, het scheen namelijk gezellig te worden in Touche! Zo hadden we uiteindelijk een iets uit de hand gelopen avond, de avond waarop ik mijn Nokia 1600 kwijt raakte, wie iedereen nog een uur lang gezocht heeft, terwijl ik maar weer gewoon verder was gaan drinken.o Het was wel schattig dat Jörg na een uur kwam zeggen dat hij hem nog niet gevonden had!

Zaterdag ochtend om 7 uur op om m'n tas in te pakken voor de Fullmoon Party. Eenmaal daar aangekomen na een busreis van 1,5 uur, zaten we aan het water, super mooie locatie. Hangmatten ophangen en daarin nog maar even verder geslapen! Tot het eind van de middag, toen wat barbeque kip gegeten en begonnen met het feesten! Het nadeel was dat de tourguide ons weer had afgezet en zich terug trok van de uitspraak dat de borgoe gratis zou zijn! Lafaard! Dus zijn wij een soort vlaggetjes roof begonnen met de drankflessen die achter de bar stonden! Het beste plan van de avond blijkbaar, want uiteindelijk koste het mij 5 SRD om genoeg gedronken te hebben! Toen kwam het rijkste gedeelte van de avond, in m'n hangmat klimmen, die vrij hoog hing waardoor Nadine dacht dat ik eruit zou vallen! Natuurlijk gebeurde het omgekeerde, ik sprong moeiteloos in mijn hangmat en zij spong er in en rolde zo door op de grond! Hilarisch dus..
Na een paar uur lekker slapen was het tijd voor ontbijt, een beetje aan de brakke kant m'n broodje naar binnen gekregen, gelukkig was ik niet de enigste die zich niet topfit voelde!
Als lunch een Soato soep, die enigszins tegen viel en na de lunch waren wij eigenlijk wel in de stemming om naar huis te gaan. Om vervolgens ons avond eten bij de Mac donalds te halen! Ik moet toegeven dat daarna mn kater wel geheel verdwenen was! Uiteindelijk vroeg naar m'n bed, om wat slaap te pakken.

Maandag ochtend was het drama! Ondanks mijn verstandige plan om vroeg naar bed te gaan waren we een uur te laat op stage, mijn Blackberry had namelijk bedacht dat die automatisch de tijd vervelend een uur naar achteren ging verplaatsen. Dus ik werd wakker om 6.15 Blackberry tijd wat dus 7.15 bleek te zijn, eerst was ik wat verward waar Caya dan zou zijn, maar toen ik naar haar kamer liep bleek zij ook problemen te hebben gehad met haar wekker. Gelijk gebelt naar stage maar meer dan ja en Oke kwam er niet uit. Eenmaal op stage werd er niet over gesproken en toen wij erover wouden beginnen was het ik wil er niets over horen, met als gevolg dat we een vrij zwijgzame dag hadden.

De rest van de week rustig gehouden, naast stage naar het zwembad geweest, bij het pannekoeken huis wezen eten, gehangen bij de waterkant (erg relaxed en tussen de Surinamers), rondleiding gehad bij de Parbo fabriek, als in DE brouwerij hier. Wat wel erg leuk was trouwens, aangezien de Guide erg enthousiast was en wij gratis bier mochten proeven!

Inmiddels is het vrijdag en voor vanmiddag staat er weer zwemmen op het programma! Vanavond hoogstwaarschijnlijk Touche en morgen Overbridge, een strand!

  • 17 Maart 2012 - 11:13

    Daphne:

    Klinkt weer als een heerlijke week!! Goeie keus om naar Suriname te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Daphne

Actief sinds 29 Jan. 2012
Verslag gelezen: 550
Totaal aantal bezoekers 11392

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 25 Februari 2014

Curacao

12 Februari 2012 - 13 Mei 2012

Suriname

Landen bezocht: