Van overvallers naar bedelaars... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Daphne Fleming - WaarBenJij.nu Van overvallers naar bedelaars... - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Daphne Fleming - WaarBenJij.nu

Van overvallers naar bedelaars...

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

23 Januari 2014 | Curaçao, Curaçao

Zo voila! Niet zo lang gewacht dit keer, maar goed een update leek me wel op z'n plaats nu ik besloten heb hier voorlopig nog even te blijven. Voor degene die het lezen en het nog niet wisten, Jaa ik blijf nog even!

Afgelopen weekend maar weer een tripje gemaakt, naar Aruba dit keer! Mandy wou graag de eilanden hebben gezien voor ze weer naar huis ging en aangezien dit haar laatste weekend was, hadden we dan ook niet echt de keus wanneer we zouden gaan. Eenmaal geland op Aruba, zag je direct het verschil met Curacao.. Op Aruba is alles heel erg toeristisch ingesteld en dus ook een stuk netter en schoner dan op Curacao. We besloten maar weer een autootje te huren om op die manier het eiland te kunnen bekijken. In vergelijking met onze mega pick-up van vorig weekend op Bonaire, hadden we nu een mini boodschappen autootje gehuurd. Maar hee hij reed en zo hebben we alle highlights van Aruba even bezocht.(Als je bedenkt dat de natuurlijke brug nummer 1 attractie is snap je dat wij dit prima in 1 middagje even konden doen)
Zondag smorgens hadden we vroeg een afspraak gemaakt om te paard naar de natural pool te gaan. En zo zaten we om 8.15 op een paard. We hadden verwacht dat het heel relaxed zou zijn maar hier zijn de paarden niet zo van het rustig waggelen en trekken hun poten heel snel op wat resulteerde in een hobbelhit.. Maar goed de natural pool waswel de moeite waard om even te zien :)
Na het paardrijden was het alweer tijd om te gaan duiken, uiteraard konden we het eiland niet verlaten zonder ook het water te hebben gezien, helaas was het water hier 24 graden, al voelde het voor mij meer als 20 graden, koud dus! 'S avonds nog gezellig wat drankjes gedaan en wat gegeten op een pier.

Maandag smorgens terug gevlogen, omdat er uiteraard nog even gewerkt moest worden!
Na een paar uurtjes gewerkt te hebben, kwam Mandy mi ophalen om nog even bij haarwerk langs te gaan en om te lunchen bij Scuba Lodge, wat trouwens aan te raden was, al moet je niet direct aan het water gaan zitten... Onze salade kreeg een extra zoutdressing eroverheen! Omdat ik dacht dat we nog wel even tijd over hadden besloten we bij het postkantoor even het pakketje op te halen wat Nadine mij had gestuurd voor kerst... Juist ja tig weken geleden... Helaas was het op z'n Antilliaans niet even ophalen maar 3 kwartier wachten! Waardoor we toch nog in tijdnood kwamen. Snel de koffers gepakt en naar het vliegveld gereden! Mandy uitgezwaaid en toen maakte ik kennis met de eerste bedelaar. Schijnbaar zijn we over het overval tijdperk heen nu en is het nu tijd voor de bedelaars. Hij vertelde dat god mij zegende en of ik hem misschien kon helpen omdat zijn auto verder op stond met lege accu, terwijl hij helemaal naar Jan Tiel moest. Ik vertelde hem dat ik totaal de andere kant op ging en toen vroeg hij mij om geld, uiteraard had ik dat niet op zak en zo ging de man het snel bij andere Nederlandse meisjes proberen. Nog nadenkend over of ik hem geld had moeten geven kwam ik onderweg een tweede bedelaar tegen die ook probeerde mij ervan te overtuigen hem geld te geven. Weer besloot ik dat ik er maar niet aan moest beginnen en zo vervolgde ik mijn weg naar huis. Waar het ineens best wel stil geworden was en leeg, zo zonder familie hier.

Op werk is het vrij druk dus dinsdag was een drukke dag en ik besloot dan ook dat ik woensdag ook maar even moest gaan werken om op die manier mijn patiënten allemaal wel te kunnen zien deze week. Woensdag middag even geregeld dat ik per 31 januari kan verhuizen, om op die manier mijn ietwat chagrijnige huisbaas te ontlopen en de afstand tussen huis en werk flink te verkleinen! Ideaal dus.. Eenmaal geregeld was het tijd om Ajax - Feyenoord te kijken, want ook al ben ik 10000 km verderop, die wedstrijd hoort er natuurlijk wel bij! En woensdag middag biertjes zijn altijd goed :)

Nu weer snel aan t werk ;)

  • 25 Januari 2014 - 11:54

    Peter Holtkamp:

    Hi die Daphne,

    Je bent weer boven water heb ik gelezen.
    Ik zat al eerst aan mogelijke ontvoeringen te denken maar dat valt gelukkig mee!
    In ieder geval is het daar niet saai en maak je leuke dingen mee naast je werk.
    Met dat klimaat lijkt het mij ook heerlijk, alhoewel we hier tot op heden weinig
    echte winter hebben.Om nog iets langer daar te verblijven lijkt me dan ook geen slechte keuze.
    Met de voetbal gaat alles zijn gangetje.De eerste wedstrijd na de winterstop is weer gewonnen en morgen verwacht ik ook winst thuis tegen TVO. We staan nu slechts 1 punt achter de koploper Bon.Boys.
    Dat houdt in dat we zeker blijven meedoen voor het kampioenschap gezien de sterkte van deze klasse.
    Verder zijn Maike en ik ook bezig met de inplanning van de vakantie voor dit jaar.
    Ik zal je daarover per e-mail berichten dit weekend.Misschien zijn er voor jou mogelijkheden in die periode om weer waar te nemen.
    Nog heel veel plezier en hartelijke groeten,
    Peter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Daphne

Actief sinds 29 Jan. 2012
Verslag gelezen: 677
Totaal aantal bezoekers 11364

Voorgaande reizen:

06 November 2013 - 25 Februari 2014

Curacao

12 Februari 2012 - 13 Mei 2012

Suriname

Landen bezocht: